woensdag 4 mei 2011

Nieuwe richting ingeslagen.


In plaats van het verstelbare deel van de hiel onder de schoen te laten omklappen, laat ik het nu langs de zijkant omhoog en naar beneden klappen.
Dit heeft vele voordelen:

@ de hoogte van de hak maakt niet uit, want deze klapt weg langs de buitenkant van de voet van de gebruiker.
@Je kan ook een groot steunvlak/contactoppervlak met de schoen maken, dat even hoog is in beide posities.

Verder heb ik ook al nagedacht over de systemen die ik zal gebruiken.
Enerzijds gebruik ik scharnieren, 2, dit heeft als voordeel dat de hiel wanneer deze dan opgeklapt wordt dat hij niet op de grond hangt, maar dat hij een beetje hoger hangt. anders bij het stappen zou dit hinderlijk zijn.

De manier om de hiel in positie te houden zou ik doen met magneten. Deze zijn zeer sterk en toch makkelijk loskoppelbaar. bovendien maken ze een duidelijk hoorbaar geluid, wat voor feedback kan zorgen voor de gebruiker.

Het loskoppelen zelf zou ik gewoon opteren om een uitstekend deel langs de binnekant van de schoen te voorzien. De gebruiker zal dan met zijn andere voet het verstelbare deel loskoppelen, en met zijn ene voet over de andere stappen, en het verstelbare deel langs de buitenkant aan de schoen bevestigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten