maandag 16 mei 2011

Kleine test


Hier heb ik geprobeerd om voorgaand systeem te verbeteren. Enerzijds heb ik de hiel uit schuim gemaakt, om gewicht te besparen. Tijdens het stappen was er echter geen groot verschil voelbaar qua gewicht. Bovendien is gebleken dat ik het gewicht van het omklapbare deel nodig had om de beweging van het verstellen makkelijk te kunnen maken.

Ook heb ik geprobeerd om de scharnieren te vervangen door gewoon bvb een lap stof, of hier plakband. Maar bij het testen bleken dan duidelijk de voordelen van de scharnieren. Door ze op een bepaalde manier aan elkaar te verbinden (zie onderstaande foto) komt de hiel in opstaande positie hoger dan de grond. en in neergeklapte positie komt hij zo goed als volautomatisch op de juist plek.






De conclusie die ik uit dit experiment kan trekken is dat ik best blijf bij het uitwerken van het bestaande idee in hout en met scharnieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten